בעת קניית דירה צצות לא מעט בעיות ודילמות שונות, חלק מהן עלולות להשפיע על מחיר הנכס ואף לביטול העסקה. ניתן לגלות את חלקן דרך הגעה אל הנכס, כמו רעשים שעלולים להוות מטרד, מפגעי מים של צנרת לא תקינה ועוד. אך ישנם מפגעים שעלולים להוות מטרד בעתיד, בין אם תכנוני בנייה עירוניים או אפילו סלילת נתיבי רכבת למשל, אותם ניתן "לגלות" בעזרתו של איש מקצוע כמו שמאי דירות מקצועי. תפקיד זה מקבל מקום של כבוד בשנים האחרונות, שכן מסקנותיו של שמאי עלולים להעלות את שווי הנכס או להוריד אותו ולכן נשאלת השאלה אך מוצאים שמאי דירות מקצועי?

דרכים עיקריות למציאת שמאי מקצועי

ישנן שלושה דרכים די שכיחות למציאת שמאי מקצועי

  • רשתות חברתיות
    אחת הדרכים העדכניות למציאת אנשי מקצוע היא לא אחרת מאשר הרשתות החברתיות, אלו שהתפרצו לחיינו לפני כמעט עשור משמשות לא רק ליצירת קשרים חברתיים אלא גם פלטפורמה לעסקים. ברשתות החברתיות השונות ניתן למצוא דירוגים, חוות דעת, מאמרי מידע ועוד.
  • אתרי מקצוע
    אם בעבר פתחנו דפי זהב בכדי למצוא איש מקצוע, כיום קיימים לא מעט אתרים עם מאגרים של אנשי מקצוע, על פי דירוג, סוג מקצוע, חוות דעת ועוד. אתרים אלו יכולים להיות מועילים בזמן החיפוש.
  • בין חברים
    הדרך המסורתית והישנה יכולה להיות מועילה גם במציאת שמאי דירות מקצועי, המלצה מחבר קרוב יכולה להיות שווה הרבה יותר מדירוגים כאלו ואחרים.

מי צריך שמאי דירות מקצועי?

הערכה של נכס הינה דבר חשוב לכל הצדדים גם לצד המוכר וגם לצד הקונה, לעיתים גם לצידו של שוכר הנכס. אך בעת מכירה של נכס בעל הדירה יכול להצדיק את שווי הנכס על פי חוות דעת של שמאי מקצועי, לעיתים גם לגלות תכנונים עתידיים. בעת קניית נכס שמאי דירות מקצועי יכול לעזור במתן חוות דעת מקצועית, גם בכדי לגלות נפגעים שונים ולתת חוות דעת מקצועית ואובייקטיבית שתעזור במשא ומתן.
בעת השכרת נכס יכול המשכיר גם הוא לבקש חוות דעת מקצועית של שמאי דירות, חוות דעת זו יכולה לעזור גם לעזור במיקוח שכר הדירה.