לא מעט מטופלים אשר זקוקים להשתלת שן, סובלים גם כן ממחסור בעצם לסת מה שבעבר היה כרוך בפרוצדורה כמו הרמת סינוס. שיטה זו כוללת לא מעט סיכונים שונים, וזמן ההחלמה ממנה יכול לנוע בין חצי שנה עד לעשרה חודשים. אך בשנים האחרונות נראה כי הפתרון המומלץ והשכיח ביותר עבור מחוסרי עצם בלסת, הוא לא אחר מאשר שתלים קצרים. אלו אינם דומים לשתלים "רגילים" וגם לא שתלים רגילים שנחתכו, אלא שתלים שהונדסו בצורה כזו שיוכלו להתאים גם למטופלים מחוסרי עצם ולסחוב לא מעט משקלים בזמן נעילת הלסת. אם כך מה היתרונות עבור שתלים אלו ואילו סוגים של שתלים קצרים ניתן למצוא?

יתרונות השתלים קצרים בהעדר עצם

שתלים קצרים מאפשרים למטופלים הסובלים מחוסר עצם להימנע מהשתלת עצם, הסיבות לכך אלו הצורה ההנדסית של השתל שהינה מעוצבת בשטח פנים רחב ומייצרת יציבות איתנה באזור חסר העצם. עם זאת השתלים הקצרים גם יכולים להתאים למגוון אזורים, כך שלא רק הסובלים ממחסור עצם בלסת התחתונה יכולים לעשות שימוש בשתלים קצרים אלא גם כאלו הסובלים ממחסור עצם בלסת עליונה. השתלים הקצרים קיימים בארסנל הכלים של רפואי השיניים זה כבר שנים רבות, מעל לשלושים שנים ומשך זמן זה מראה על איכותם של השתלים הקצרים, שכן יכולים להחזיק למשך זמן רב ללא היווצרות של חיידקים או דלקות.

סוגים של שתלים קצרים

ישנם לא מעט שתלים קצרים הקיימים כיום, חלקם מיוצרים בארצות הברית וחלקם מיוצרים באירופה וגם בישראל.

  • שתלי בייקון
    השתלים שמיוצרים ביוסטון ארצות הברית, נמצאים בשוק הישראלי כבר מעל לשלושים שנים. שתלי בייקון הינם רבים ונעים החל מקוטר 3 מ"מ ועד ל6 ו11 בהתאמה לצורכי המטופל וסוג השתל.
    החברה גם שוקדת על הטמעה איכותית של שתלי הבייקון, והיא מעבירה השתלמויות וקורסים שונים אודות שתלי הבייקון.
  • שתלי פירמדיון
    שתלים תוצרת ישראל הנעים בין 3.7 עד 4.1 מ"מ ומאפשרים קליטה טובה והרחבה בהתאמה לכמות העצם והטיפול. שתלים אלו מצליחים להישמר מאוזנים גם תחת משקלים גדולים, וזמן ההרכבה שלהם יכול להיעשות בסמוך לזמן העקירה.