איך למשוך לעולמנו את הכוח העליון? האם אנחנו יכולים להשפיע על פעולותיו? 
אני זוכר מקרה בו הבת שלי, אלונה, ביקשה ממני, אבא אתה יכול לעזור לי? כמובן, אמרתי. מה הבעיה? לא יודעת, זה לא מסתדר, אמרה אלונה בצער גדול. יש פה חלק בפאזל שאני לא מצליחה לחבר. זה היה פאזל של 500 חלקים והיא הייתה שקועה במשחק במשך 3 שעות. 

שמחתי שהיא פנתה אלי ותוך כדי כך נבנתה בי תובנה שכך אנחנו צריכים למשוך את הכוח העליון לעולמנו, מתוך ניסיונות לחיבור ומתוך הרגשת צער שלא מצליחים לעשות זאת. מתוך הסתכלות על הטבע הדומם, הצומח והחי ניתן לראות את ההרמוניה ואת החוקיות האינטגראלית בהן פועל הטבע. אין חלק בטבע שמזיק והורס, חיות ניזונות זו מזו רק לפי הצורך שלהן וההכרחיות לשרוד. אין חיה שמזיקה לטבע, גם אם זה לפעמים נדמה כך, הן רק מקיימות את הרצון שלהן לחיות ולהעניק חיים לדור הבא, בשונה מבני האדם שהם חיות מוזרות אשר לא מוצאות את האיזון הנכון, ונפעלים על ידי מנוע אגואיסטי הטבוע בנו ולא מאפשר לנו להכיר את חוקיות הטבע.

"אנחנו צריכים למשוך את הכוח העליון לעולמנו"

משום כך אנו לא מצליחים לפעול בתוך הטבע כחלק אינטגרלי המשפיע ומקבל לפי צורכו. אילו רק יכולנו לקחת דוגמה מהאופן שבו פועל גוף האדם, כאשר כל חלק משרת את כללות הגוף ומשתמש בגוף על מנת לקיים את תפקידו, אך מערכות ההתקשרות ביננו שונות מאוד מהתנהלות הגוף עצמו, הן מנותקות זו מזו ואנחנו רואים את הקלקול הזה בכל מקום. בתא המשפחתי, ביחס האדם לאדם, ביחס האדם לטבע. האדם הוא היצור היחידי שמזיק לטבע הכללי, ובדרך הוא מזיק גם לעצמו, כמו תא סרטני בגוף שהורס את כל התאים מסביבו וגורם למותו של הגוף. 

מה הפתרון? איך יכול שהאנושות לא רואה כיצד לתקן את עצמה? הסיבה היא שחסר הכוח העליון, כוח ההשפעה שנתן לכל חלק בטבע את תכונת ההשפעה את היכולת להיות פעיל ומועיל לכללות הטבע, הכוח שברא את הבריאה הזו נסתר ביננו כדי שאנחנו מצדנו נבקש אותו, שבבחירה החופשית שלנו נרצה להיות דומים לכל יתר חלקי הטבע. צריך להבין כי כל יתר החלקים נפעלים בצורה אינסטינקטיבית ורק לנו יש את האפשרות לבחור. לכן אנחנו נקראים נזר הבריאה, כי לנו ניתנה הבחירה לבחור בטוב, לבחור באהבה על פני שנאה .