"זה כיף לקנות דברים חדשים"

בא לי נעליים חדשות. אין לי מה ללבוש. הארון מלא בגדים אבל לא בא לי עליהם. יש רצון למשהו חדש. הטלפון הסלולרי מתחיל לעשות בעיות. עייפות החומר קוראים לזה. לא שווה להשקיע בתיקון, ממילא אחרי שנתיים הוא התיישן, הפך לאיטי מדי לשימוש באפליקציות החדשות שכולם משתמשים. גם הטוסטר שקניתי לפני שנה שבק, בדיוק בתום תקופת האחריות. נראה לכם שזה מקרי? 

פעם הייתה תרבות צריכה של מוצרים מסוג BFL – Buy It For Life. נכון, הם היו עולים יותר. הרבה יותר. אבל התמורה הייתה בהתאם. היינו מוכנים להשקיע בדברים שצריכים באמת. היום לעומת זאת, מוכרים מוצרים עם חיי מדף קצרים, כדי לעודד אותנו להזין את תרבות הצריכה הבלתי נגמרת. אז מה הבעיה עם זה? כולם נהנים! זה כיף לקנות דברים חדשים. זה תורם לכלכלה, יוצר מקומות תעסוקה. למה לא? 

אז העניין הוא שיש בעיה. הצריכה המופרזת והמיותרת מכלה את משאבי הטבע וגורמת לזיהום אוויר, קרקע ומים. כתוצאה מכך, הגענו לפתחו של משבר אקלים גלובלי המאיים על המשך חיינו בכדור הארץ. ממש כך!

אז מה עושים? חייבים להשתנות. אי אפשר להמשיך ככה. הטבע סובל מההתנהלות שלנו, ומכיוון שהטבע שואף תמיד להיות באיזון, הוא יחזיר לעצמו את האיזון שלו, בצורה שעשויה להיות מאוד לא נעימה. יש אותות אזהרה בצורת סופות, צונאמי, מגיפות. אם לא נבין את הרמז זה ילך ויתעצם, אז בואו נשתדל לקרוא את המסרים האלה, כי הם באים לטובתנו. בואו נראה איך אנחנו יכולים לעשות שינוי תרבותי וערכי כדי לשמור על הבית של כולנו. אין לנו כוכב אחר. זה נשמע לא פשוט, בהחלט יש כאן אתגר שדורש התגייסות גלובלית, אבל אני מאמינה שביחד נוכל להצליח.