עד לפני כמה חודשים כולנו קמנו בבוקר וכל אחד ידע את סדר יומו, כולנו היינו במירוץ החיים לעשות עוד ועוד כסף, לתכנן את החופשה הבאה, לפנטז על האוטו החדש שאני אקנה, מסעדות, הצגות, שמחות, חגיגה אחת גדולה,
לפני כמה חודשים כשישבתי עם חברי לפני פרוץ הקורונה, היינו מדברים על כל מיני נושאים, ותמיד שמעתי חוסר שביעות רצון, תמיד תלונות על הממשלה על התקשורת על החיים, חוסר שביעות רצון.

זה הזכיר לי את אותה לקוחה שהייתה לי במסעדה במכון ויצמן שאותה ניהלתי כ 15 שנה, בכל ארוחת צהריים היו כ 15 סוגי מנות עיקריות שחלקם היו שונים מיום האתמול .מאכלים על האש. בר סלטים עשיר. קינוחים ומה לא. אותה לקוחה הייתה מגיעה מידי יום נעמדת מול פס האוכל, מעקמת את פרצופה ואומרת "זה כל מה שיש היום" ככה מידי יום. עד שיום אחד פניתי אליה ואמרתי לה. " אני מאד רוצה להשביע את רצונך, תגידי לי מה את אוהבת ומחר אני מבטיח לך שאני מכין מיוחד עבורך" היא הסתכלה אלי בחוסר נעימות, ואמרה לי, "אתה יודע מה, אני נודניקית" מאותו יום היא חייכה ולא התלוננה יותר.

גלגל ענק של החיים

ככה אנחנו אף פעם לא מרוצים, יש בכל אחד מאיתנו מנוע פנימי שמופעל ע"י הרצון שלנו שלא נותן מנוח, וכל הזמן אנחנו רוצים עוד ועוד ועוד. אין באנו את ההודיה והתודה על מה שיש לנו. מתי אנחנו מבחינים בזה רק כשמגיע מתנה כמו הגברת "קורונה" שמעמידה אותה במקום, עוצרת את מירוץ החיים, שמה אותנו בבידוד,  נותנת לנו הרבה זמן עם עצמנו לחשוב ולעשות חשבון נפש אמיתי, כל אחד מאיתנו בנה משהו בחייו. למד ,בנה עסק, נמצא במקום עבודה. הקים משפחה חברים ובטוח שיש לכולנו הרבה תכנונים קדימה או שהיו כאלה.


רואים היום את התסכול המתפתח באנשים שעצרו להם את החיים. שלא יכולים לחזור לעבודה, שההתחייבויות מהעבר מתחילות לחנוק, ואין תשובה, אין עזרה, אין ידיעה לאן הולכים, ואין גם כסף לקיום. אם אתה בעל  משפחה, משכנתה, חוגים , גנון ועוד, אתה במצב לא פשוט, הרבה שאלות לגבי העתיד. וכשמסתכלים מלמעלה על חיינו רואים איך אנחנו נמצאים בגלגל ענק של החיים, רגע אחד בשיא למעלה ולאחר מכן בתחתית למטה, ואתה שואל מי שולט בגלגל הזה של החיים.

אם חשבנו שנים רבות שאנחנו נכבוש את העולם, נטוס לאן שנרצה, נבנה מה שנירצה, פיתחנו אמצעים טכנולוגיים, אמצעי תקשורת שלא חלמו על זה הדורות הקודמים. הייטק סייבר ומה לא, ופתאום טרח הכל מתרסק בפרצוף. מישהו מלמעלה אומר לנו. חברים השתוללתם מספיק. הגיע זמן לחשבון נפש. הגלגל מסתובב וכנראה שהגענו לתחתית.
מה עושים בכדי שהגלגל לא יעצור עכשיו.