לפעמים נדמה שכל אחד היה רוצה להיות מסוגל לרוץ ועוד יותר לפעמים נדמה לי שכל אחד באמת יכול. אם הוא רוצה. אז מה עושים בכדי להתחיל לרוץ? קודם כל קובעים יעד, כזה שניתן יהיה לעמוד בו וייתן מוטיבציה ויכניס אותנו למסלול שבו נחווה הצלחה ונגזור את קופון היכולת האופטימלית שלנו.

היעד ההתחלתי לתחילת ריצה הוא כ- 20 דקות רצופה אותה ופרק הזמן הזה, למי שלא רץ מעולם, או שרוצה לחזור לרוץ אחרי הרבה זמן – הוא פרק זמן אורך ולא קל בכלל. בכדי להשיג יעד זה כדאי להתחיל בריצה דקה ולהוסיף כל יום דקה עד שמגיעים ל- 5 דקות רצוף וכך הלאה עד ה- 20 דקות הנכספות.

תכנית ריצה שגורמת להשגת יעד של 20 דקות מהר מידי עשויה לגרור פציעות ספורט מיותרות שישבשו את חיי היומיום ויורידו לנו את החשק והכוח מלהמשיך בתהליך של הסתגלות לריצה.

מתיחות דינאמיות לפני אימון ריצה

יעד נוסף – התמדה, כמו תמיד בשני הנושאים שמתכתבים זה עם זה מאז ולתמיד – תזונה וספורט – התמדה היא מפתח הקסם להצלחה.

אז התחלנו לרוץ ואנחנו עומדים על 20 דקות, אימון כזה חשוב לבצע שלוש פעמים בשבוע ובשביל שזה יקרה צריך שנקבל תענוג מהריצה. פרטנר טוב לריצה הוא ממש תנאי הכרחי להצליח להתמיד ואין המדובר דווקא בקבוצת ריצה, גם אם אוזניות באוזן ומוזיקה טובה הם הפרטנר המתאים – נלך על זה,  העיקר שנהנה בכדי שנוכל להתמיד. 

חשוב ביותר גם עניין החשיבות, בכדי שנתמיד ונהנה ונתמיד הריצה צריכה לקבל עדיפות גבוהה בחיינו ובהחלט לסדר את סדר היום ואת אורך החיים סביב אימוני הריצה. הריצה לא סובלת בטן מלאה באוכל וגם לא עייפות ולכן אלה שני הנושאים המידיים שאותם יש לסדר בכדי להצליח לרוץ.

עוד עניין חשוב למתחילים לרוץ – האינטרווליות עם ההליכה, בכדי לסגל את הגוף למאמץ העצום שדורשת הריצה חשוב מאוד לשלב אותה עם הליכה לפרקים עד שניתן יהיה לרוץ רציף בצורה איכותית ומהנה.

פרט חשוב מאוד להצלחת הריצה הם נעלי ריצה שעליהם אין לוותר. כדאי מאוד לרכוש נעליים בחנות שבה יש הליכון ובעת המדידה לרוץ על ההליכון עם הנעל. שם מפוצץ ומחיר מופקע אינה ערובה לנעל ריצה טובה ואם אתם רצים עם נעל שאינה מתאימה לרגלכם – אתם חשופים לפציעות ולנזקים. 

אז מתי מתחילים?