אחד מיני התפקידים המורכבים והמסועפים בבנייה הוא ללא ספק תפקידו של האדריכל, הוא ממונה על כל חלק וחלק במבנה, החל מהצורה שלו ועד לאופי החיבור של מוצרי החשמל ומתקני הרחצה. אפשר לומר כי לתפקיד זה קיים משקל לא קטן, ועל כן חשיבותו רבה גם בבנייה של בתי עסק ולא רק בתים פרטיים. ובאשר לעסקים ובמיוחד בערים שונות כמו תל אביב, מומלץ לעשות את השימוש באדריכל רישוי ומוכר בפנקס האדריכלים של מדינת ישראל. כלי עזר זה לא רק יעזור לנו לעצב בצורה אופטימלית לגודל, אלא גם להצליח ולענות לתכתיבים והגדרות של אישור רישוי העסק בעיר.

תפקידיו של אדריכל רישוי עסקים לתל אביב

העיר תל אביב מחולקת על פי לא מעט תוכניות שונות, החל מסוגים שונים שת תמ"א 38 ועד למקומות לשימור ורובעים כאלו ואחרים. את כל אלו חשוב גם לזכור את החלוקה המתקיימת והנבנית של קווי הרכבת ברוב השטחים של העיר, כך שהכרה בתנאי ההגדרות או בתוכנית בניין עיר הרלוונטית למקום הבנייה של העסק תהיה משימה לא קלה. על כן מומלץ לבעל עסק הדורש להעסיק אדריכל, לוודא כי הוא בעל ניסיון והיכרות עם התוכניות השונות, אשר יוכלו לעזור לו לעמוד בתנאים השונים בכדי לשפץ ולסגנן את העסק בצורה המיטבית עבורו.

רישוי, תקנות ובטיחות

לא מעט אנשים נוטים לעיתים לזלזל בהוראות בטיחות כאלו ואחרות, אך כאשר מדובר בעסק הפועל ללא רישוי הוא ככל הנראה עובר על החוק, אך יתרה מזאת הוא מסכן חיים של בני אדם. עסק שכזה לא חייב להגיש אוכל מקולקל או להעסיק עובדים בתנאים לא אנושיים, אלא לגרום לאיזה שהיא ולהיות פתוח בזמן תקלה חשמלית או שריפה ולגרום למפגע הרבה יותר גדול. שכן עסק מורשה אמור לעמוד בתקנים שונים, החל מתקני העירייה ועד לתקנים של משרד הבריאות, מכבי אש ועוד גורמים נוספים ואחרים. הפעלה של עסק ללא רישוי עלולה להוביל גם למאסר ובמקרה הגרוע ביותר גם לאובדן של חיים, לכן מכל הבחינות חשוב להוציא רישיון עסק ואף הכרחי בכדי להפעילו.