גוף האדם נעזר ומורכב מלא מעט סוגים שונים של מינרלים וויטמינים שונים, חלקם אחראים על מערכת העיכול, חלקם אחראים על כלי הדם וחלקם אף אחראים על מספר של מערכות שונות. את מרבית המינרלים והוויטמינים אנו צורכים דרך האוכל שנו אוכלים, השתייה שאנו שותים ואפילו השמש שאליה אנו נחשפים.
ומבין שלל הדרכים הנפלאות האלו להיחשף למינרלים מומלצים לגוף, דווקא צריכת הסידן יכולה להפוך לדבר מאוד פשוטה ובעיקר עכב החשיבות הרבה שיש למינרל זה בגופנו. לכן מומחים רבים ממליצים לא רק לצרוך סידן, אלא לעשות זאת בצורה מבוקרת ובהתאם לגיל ולשלב חיינו.

שלב הינקות וההתבגרות

מינרל הסידן אחראי במידה רבה על מגוון של מערכות, אבל בראש ובראשונה הוא אחראי על צמיחת העצמות והשיניים. שני אלו נבנים בעיקרם בתקופת הינקות וההתבגרות שלנו, כאשר בגיל הינקות אנו מוציאים שיניים החוצה ובגיל ההתבגרות הגוף שלנו מתבצע כמעט עד תום. בתקופות אלו נצרוך כמויות סידן די מכובדות מאשר מרבית זמן חיינו, וכל זאת הודות לגדילה בלתי פוסקת של העצמות, צמיחה של השיניים, כמות הזעה גדולה, חילוף חומרים גבוהה וכמויות גדולות של הורמונים. כל אלו מתקשרים בצורה כזו או אחרת לצריכת הסידן ולחשיבותו, כשר יעילות הסידן איננה מסתיימת בצמיחת העצמות אלא גם במעברים עצביים בגוף.

נשים בהריון ובני הגיל השלישי

נשים בהריון זקוקות לסידן קצת יותר מבני נוער מתבגרים, אם בגיל הינקות אנו זקוקים לסידן כי העצמות שלנו מתפתחות, הרי שבזמן ההיריון האם זקוקה לכמות סידן נכבדת גם בכדי לשמור על העצמות שלה וגם לבנות מאפס את העצמות של העובר בבטנה. מצבים של מחסור בסידן עלולים לפגוע בלא מעט אזורים בקרב נשים הרות, על כן מומלץ להקפיד ולשמור על רמת צריכה גבוהה בכל שלבי ההיריון. ובאשר לבני הגיל השלישי, חלקם הגדול סובל ממחסור חמור בסידן, על כן אחת ההמלצות היא כי מבוגרים יאכלו יותר אוכל בעל מקורות סידן גבוהים כמו גבינות שונות ופירות. מלבד כל אלו נוכל לצרוך סידן מלא מעט מאכלים שונים, החל מגבינות ועד לטחינה ואצות ים.