בישראל נמשכת תוכנית התחדשות עירונית מזה עשרות שנים, בעשור האחרון נראה דווקא כי היא צוברת הרבה יותר תאוצה מבעבר וחולשת על מעוד ועוד ערים שונות ברחבי הארץ כאשר אחת מהן וגם נחשבת למובילה היא לא אחרת מהעיר חיפה. התנופה המורגשת בה נעה כמעט בכל שכונות העיר, אך בעיקר באזורים וותיקים וכאלו שהפוטנציאל שלהם עוד לא מומש לגמרי. החל משכונת בת ים ועד נווה דוד אמורות לעבור שינוי די קיצוני ולהפוך לשכונות חדשות לגמרי. על כן ריכזנו את הפרויקטים בעודם קורמים עור וגידים בעיר הנמל, גם כאלו המיועדים לתיירים.

קריית חיים

השכונה המערבית וצמודות החוף מונה קרוב לעשרת אלפים תושבים, היא כוללת כ-2,100 יחידות דיור קיימות ומחולקת על ידי מסילת רכבת לשתי שכונות נפרדות. התוכנית המתוכננת היא עבור שתיהן, כאשר במקום 2,100 יחידות דיור קיימות, יבנו כמעל לששת אלפים יחידות דיור חדשות, חלקם בבנייה של 6 עד 16 קומות, חלקם כבתים צמודי קרקע ומבנים דו משפחתיים. בנוסף ליחידות הדיור שיתווספו, גם תוכנית להקמת מלון חדש בן 1,400 יחידות דיור נמצא בתכנון ואיתו גם חידוש הטיילת ומוסדות ציבור ואזורי פנאי לתושבים.

קריית אליהו ואליעזר

חובבי הכדורגל לבטח מכירים את המגרש הנוסטלגי של חיפה "קריית אליעזר" שנהרס ופונה לבניית דירות מגורים באזור. אך השכונות הללו לא יסתפקו רק בבנייה חדשה על אזורים נוסטלגיים, אלא הוספה של תשעת אלפים יחידות דיור חדשות. אל הבנייה המחודשת יתווספו כמו בקריית חיים גם תוכנית לשיפור התשתיות, החל מאזורי הפנאי ועד לשדרות הרחובות המרכזיים. אזורים אלו יתמקדו גם בהנגשה מחודשת, החל מצרכי התושבים ועד לצורכי תיירים בעיר.

ואדי ניסנאס

אחת השכונות הוותיקות בעיר חיפה היא שכונת ואדי ניסאס אשר קיימת עוד מהמאה התשעה עשרה ונחשבת לליבה ההיסטורי של העיר. השכונה מאופיינת בעיקרה מבנייה ערבית ומאכלסת בקרבה קרוב לשמונת אלפים תושבים, הכוללת מוסדות דת ועוד. על כן הותאמה תוכנית ייחודית על מנת לשפר את הדיור בשכונה, תוך כדי שמירה על סגנון הבנייה והוויה התרבותית בת מאות השנים. התוכנית תפעל הן במימוש זכויות בנייה והן בשיפוץ הבתים ומיגון שלהם.