עם סיום תקופת הקורונה חזרו לא מעט חברות קטנות, גדולות ובינוניות כאחד במהלך מחודש של גיוס עובדים עבור לא מעט משרות שונות. הדבר הוביל לכך שישנם לא מעט משרות פנויות, החל מסקטור ההייטק, חינוך, ותעשייה על כל גווניה. גיוס שכזה מביא גם למגוון סוגים של היקפי משרות, בין אם משרות אם או משרה חלקית והופך להיות לא פעם גם תמריץ  עבור לא מעט אנשים שחזרו מחל"ת. אבל לפני שאתם נקלטים אל מקום עבודה חדש, בין אם כעובדים במשרה מלאה ובין אם במשרה חלקית, חשוב מאוד שתדעו את ההבדלים בין משרה חלקית למשרה מלאה. 

היקף 

כמה שעות זה משרה מלאה? עיקר ההבדל בין המשרות מתבטא כמובן בהיקפן של השעות ובזמן שתבלו במקום העבודה, והחל מאפריל 2018 היקף משרה מלאה עומד על כ 42 שעות שבועיות, שלא כמו לפני כן 43 שעות. משמע הדבר שאם חישוב השעות שלכם הוא חודשי, היקף המשרה יעמוד על כל 180 שעות חודשיות. במידה ואתם עובדים במשרה חלקית, תעבדו כ21 שעות במידה וחישוב השעות הוא שבועי. אך במידה וחישוב השעות שלכם יהיה חודשי הוא יעמוד על כ110-120 שעות חודשיות במידה בתחום ובדרישות המקום. 

תשלומים חופשות וחגים

משרה מלאה וגם משרה חלקית מחויבות לכמה הפרשות בתלוש השכר על פי חוק, אחת מהן היא קרן פנסיה אשר מתחילה בין חצי שנה לשלושה חודשים מיום העסקה שלכם. כך גם אצל עובדים בחצי משרה, גם בכל הקשור לימי חופשה וימי מחלה הדבר הוא חובה על פי חוק. יחד עם זאת מעסיקים של עובדים בחצאי משרה או משרה מלאה, יפרישו על פי היקף המשרה והשעות של העובד ויהיה יחסי. ובכל הנוגע לתשלומים למס שונים, על עובד בחצי משרה לבצע תיאום מס במידה והם עובדים במשרה נוספת. בכל הקשור לחגים ומתנות שבאות איתם, אין חוק אשר מחייב את המעסיק להעניק לכולם אותו הדבר, אך ברוב המקומות הדבר נעשה בצורה שווה ועניינית במיוחד ואם ישנו וועד או ארגון המשתייך להסתדרות עובדים מסוימת.

יתרונות וחסרונות

עבודה במשרה מלאה עלולה להיות שואבות לעיתים ובלי שמרגישים גם להפוך לדבר אישי, מה שעלול לייצר לא מעט אינטריגות בין עובדים או מנהלים וכו. כאשר אתם מגיעים כעובדים בחצי משרה אתם תהיו פחות "מחויבים", אך באותה המידה עליכם להוכיח כי זה שאתם נמצאים פחות זמן משאר העובדים, הוא דבר חיובי ומועיל להמשך עבודה תקין. מלבד זאת כאשר תהיו במעמד שכזה, תוכלו גם להפיק יותר תועלות בתפקיד שלכם ובמידה ואתם גם חושקים במשרה מלאה באותו המקום, הדרך לכך יכולה להיות מהירה מאוד