מרגיש שנסחפנו לתוך איזו מערבולת ללא שליטה או מטרה. שבסוף פשוט נטבע. השנאה והשחיתות בכל מקום, אולי העצבים והבדידות. הדאגות הכלכליות, הבריאות והעתיד הלא ברור. אין סוף לבעיות שבחיינו, לבור הגדול שמתחת לרגלינו ובתוך ליבנו. תחושה בהחלט מובנת אבל מה קורה באמת? 

בטבע, כאשר מערכת מנסה לאזן את עצמה, היא מציפה כלפי מעלה סימנים. היא מעצימה סימפטומים ומביאה אותן לפני השטח כך שלא ניתן להתעלם מהם עוד. הדבר מחייב את האורגניזם, החלק "החולה" במערכת, להתייחס ולחפש את שורש התופעה-המחלה, לטפל בה ובכך לחזור לאיזון-ריפוי. 

האנושות מוצפת בבעיות. אסונות אקלים, אי שקט חברתי גלובלי, משברים כלכליים, וכמובן פנדמיה עולמית, עד מה שנראה כהתפוררות מערכות החיים. נכון לעולם הגדול ונכון גם בקטן – בחיים של כל אחד מאיתנו. חיינו מלאים בסימפטומים לחוסר סיפוק, בריאות או אושר. אין ביטחון ויציבות, מערכות היחסים נשברות, עצבים וכעסים המרקיעים שחקים, ריקנות ובדידות ואלוהים יודע מה יקרה ברגע הבא. אלו לא מקרים בודדים או בלתי קשורים. הגענו למצב שבו כל האנושות וכל האנשים חווים זאת במיקרו ובמקרו בו זמנית. עלינו להבין שאנחנו שייכים למערכת גדולה אחת – הטבע והיא מציפה את הסימפטומים במטרה שנחפש את מקור ושורש המחלה. 

מהי המחלה? 

כל התופעות האלה – כולל בכדוה"א עצמו – מצביעות על חוסר האיזון של האנושות. במה אנחנו לא מאוזנים? בטיב היחסים והקשרים של האנושות. היחס שלנו לכל הסובב אותנו מקולקל. היחס הבסיסי שלנו לכדוה"א ובמיוחד כלפי אנשים אחרים הוא ניצול לטובתנו בלבד. האגו האנושי גדל כל כך שכל אינטראקציה אנושית היא מאבק. ניסיון לשליטה וניצול. טיב הקשרים הוא בניגוד ליחסי הערבות ההדדיים בכל רמות הטבע ולכן הפידבקים בעולם ובחיינו הם כל כך שליליים. הקשרים האלו מביאים אותנו לסף חורבן כללי והשנאה והכעסים הורסים לנו את החיים. בתוך העם, במשפחות, עם בני הזוג והילדים ולמעשה עם כל אדם.  

למפלצת האגו אין גבולות. רצונה לשלוט, לנצל כל דבר ואדם בדרכה. ניתן לראות זאת בימינו בכל התחומים – מאלימות כלפי חסרי ישע, בין בני זוג, בחוסר היכולת לסבול שוני או אי הסכמה בפוליטיקה. שנאה ממשית בוערת בכולנו והיא תביא את ישראל ואת כל העולם להרס. 

האויב הוא לא אנשים אחרים אלא הטבע האנושי.  אנחנו לא נצליח לנצח אם נתמודד רק מול אדם סימפטומטי ספציפי ולא באש שבתוכנו ובוודאי שלא לבדנו. רק מאמץ לאומי יעזור לנו להתמודד,  להתגבר ולנצח ביחד. אין ברירה אלא להתקרב מחדש בקשרים טובים וחמים. את מחלת שנאת החינם להחליף בבריאות אהבת הזולת. זו המטרה של כל הבעיות בחיינו ובעולמינו. חיבור הוא ההצלה שלנו.